Waarom is suikerkauwgom slecht voor je tanden?

Waarom je suikerhoudende kauwgom moet vermijden?

EEN SAMENVATTING VAN DE BIJWERKINGEN VAN KAUWGOM:

Ongeacht of de kauwgom suiker bevat of niet, de meeste kauwgom bevat kunstmatige zoetstoffen, die schadelijk zijn voor je gezondheid. Volgens een onderzoeksrapport uit 2020 over eetgewoonten, eten mensen die kauwgom kauwen minder snel voedzaam voedsel zoals fruit en groenten en meer kans op ongezond voedsel zoals chips en snoep. Tandbederf kan het gevolg zijn van het eten van deze minder voedzame voedingsmiddelen.

Kauwgom heeft het vermogen om kwik vrij te maken uit kwik-amalgaamvullingen.

Kauwgom, vooral met suiker gezoete kauwgom, kan tandbederf en erosie veroorzaken. Het kauwen van met suiker gezoete kauwgom is simpelweg de tanden en het tandvlees voor langere tijd in een suikerbad laten weken. Kauwgom wordt dagelijks door 59% van de bevolking van de Verenigde Staten gebruikt. Alleen Iran (82%) en Saoedi-Arabië (79%) hebben hogere tarieven! De wijdverbreide culturele traditie waarin kleine handelaren regelmatig kauwgom uitdelen in plaats van kleingeld, is de reden voor de hogere tarieven in het Midden-Oosten.

Laten we eens kijken naar enkele van de duidelijke mogelijke gevolgen voor de gezondheid van kauwgom nu we een beter begrip hebben van de basisfeiten en cijfers over kauwgom:

POTENTILE GEZONDHEIDSEFFECTEN VAN KUNSTMATIGE ZOETSTOFFEN:

Omdat de kauwgombasis nooit wordt ingeslikt, besteden veel mensen niet veel aandacht aan de ingrediënten in de kauwgom die ze kauwen. Deze ingrediënten worden echter altijd blootgesteld aan uw tanden en tandvlees, en u slikt er verschillende door terwijl u op de kauwgom kauwt en de smaakveroorzakende ingrediënten worden verwijderd door het kauwproces. Het slijmvlies van je mond is ook erg absorberend en veel van de ingrediënten kunnen er direct in worden opgenomen.

Een populaire suikervervanger genaamd aspartaam ​​wordt gebruikt om veel suikervrije kauwgom te zoeten. Volgens een studie gepubliceerd in het Life Sciences Journal, kan aspartaam ​​bijdragen aan de productie van formaldehyde in het lichaam, waarvan bekend is dat het kankerverwekkend is. Hoewel de FDA en de American Cancer Society geen officiële waarschuwingen hebben afgegeven over aspartaam, beweren sommige mensen dat ze last hebben gehad van bijwerkingen zoals hoofdpijn, duizeligheid en stemmingswisselingen na het eten ervan. FDA en de Indian Cancer Society hebben er geen officiële waarschuwingen over afgegeven, behalve voor mensen die het enzym missen dat nodig is om het af te breken.

  • AANDOENINGEN VAN HET TMJ (TEMPROMANDIBULAIRE GEWRICHTEN / KAAK)

De temporomandibulair gewricht (TMJ) is de schakel tussen uw kaakbeen en je schedel. De spieren die dit gewricht reguleren, raken vermoeid of uit balans, wat resulteert in TMJ-stoornissen. Hoewel het meeste kauwgom kauwen niet leidt tot TMJ-stoornissen, kunnen mensen die regelmatig de gewoonte ontwikkelen om kauwgom te kauwen, last krijgen van spieruitputting, waardoor ze risico lopen op TMJ aandoeningen.Agressief kauwgom kauwen en scheef kauwen (slechts aan één kant van de mond kauwen) verhogen beide het risico op TMJ-stoornissen door meer spanning op het TMJ-gebied te leggen dan andere gewoonten.

  • VERVORMINGEN VAN DE TAND

Regelmatig kauwgom kauwen kan overmatige slijtage van het tandglazuur veroorzaken en zelfs de uitlijning van uw beet veranderen. De bovenmolaren kunnen geleidelijk uit elkaar spreiden, terwijl de ondermolaren geleidelijk naar achteren drijven, wat resulteert in een overbite. Als het gedrag aanhoudt en niet wordt aangepakt, zullen deze verbeteringen uiteindelijk een orthodontische behandeling noodzakelijk maken om te corrigeren. Bovendien, als het glazuur na verloop van tijd verslechtert, kunnen de tanden reageren op warm, koud en zuur voedsels en dranken.

Overmatig kauwen op kauwgom heeft bij sommige mensen hoofdpijn veroorzaakt, vooral jongere mensen zoals tieners op de middelbare school. De kaakspieren zijn vermoeid geraakt, waardoor dit komt. Deze hoofdpijn wordt meestal veroorzaakt doordat een student kauwgom kauwt als stressverlichter, zoals tijdens de voorbereiding op of het afleggen van een belangrijk examen.

Als gevolg van het ongemak hebben mensen de neiging om harder en sneller te kauwen, wat het probleem verergert en resulteert in spanningshoofdpijn.

Suikervrije kauwgom wordt vaak aanbevolen door tandartsen. Hoewel u enkele van de nadelen kunt voorkomen,d met kunstmatige zoetstoffen door suikerachtige kauwgom te kauwen, kunt u het risico op gaatjes vergroten door uw tanden gedurende langere tijd aan suiker bloot te stellen. Dit risico wordt groter als u de gewoonte ontwikkelt om regelmatig kauwgom te kauwen.

Gezonde altAlternatieven voor suikerachtige gom:

Gelukkig zijn er veel natuurlijke en gezondere manieren om je adem op te frissen. Kies een van deze superveilige, heerlijk natuurlijke kauwgom-alternatieven om zonder gevaar van een frisse adem te genieten!

Je aanbidt of veracht licorijst. Als je in de eerste groep valt, prijs jezelf dan gelukkig. Drop is een verrukkelijke traktatie die niet alleen fantastisch smaakt (minstens de helft van de bevolking), maar ook helpt om een ​​slechte adem te voorkomen. Kauw gewoon een kleine hoeveelheid van deze volledig natuurlijke fast remedie om de smaak te waarderen en een slechte adem te maskeren.

Peterselie is het tegengif van de natuur voor halitose, en het is niet alleen voor chique restaurants. Kauw op een vers takje peterselie (het chlorofyl in de bladeren neutraliseert de smaak in je mond), dan ga naar buiten en kus – als je wilt.

De natuur, zoals eerder gezegd, heeft u gedekt. In plaats van vermoeide kaken te krijgen van al dat kauwen, drink je een verfrissend glas water om je adem snel op te frissen! Het is helemaal open. Het is gunstig voor uw gezondheid. Het is snel. Is er nog iets dat we kunnen zeggen?

Voeg in je volgende glas water of thee een schijfje gember toe. Kauw op een vers stuk gember als je je moedig voelt (en je van veel kruiden houdt). Je kunt ook een gembermunt in je mond doen en het kruid neutraliseren wat je dwars zit.

LAATSTE OPMERKING:

Over het algemeen kan het kauwen van suikervrije kauwgom een ​​gunstig effect hebben op uw tanden door tandplak en schadelijke bacteriën van het tandoppervlak en het tandvlees te verwijderen, wat gaatjes kan helpen voorkomen. Houd er rekening mee dat kauwgom niet altijd een veilige gewoonte is om te creëren, en het heeft enkele nadelen en risico's om te onthouden.

Als je gewoon je tanden wilt opfrissen, is poetsen en flossen van je tanden of het gebruik van mondwater de voorkeur boven kauwgom. In plaats van kauwgom kan een glas koud water met muntblaadjes een aangename manier zijn om je mond na een maaltijd op te frissen, vooral in combinatie met poetsen en mondwater. Je tanden zijn cruciaal, omdat ze dienen als een portaal naar de rest van je lichaam. Het is van cruciaal belang om goed voor ze te zorgen en te overwegen hoe het voedsel dat je eet de rest van je lichaam kan beïnvloeden.

Waarom is junkfood slecht voor je tanden?

4 Mogelijke oorzaken van kaakpijn