Slechte mondhygiëne en hartproblemen

Hoe zijn hartproblemen gerelateerd aan slechte mondhygiëne?

Studies suggereren dat hart- en vaatziekten kunnen ontstaan ​​als gevolg van een slechte mondhygiëne. Zelfs de eenvoudigste vorm van hygiënepraktijken: tandenpoetsen, wordt door de meeste populaties licht opgevat. Je zou je kunnen afvragen, hoe is mondhygiëne mogelijk gerelateerd aan hartaandoeningen? Lees dit artikel tot het einde om enkele alarmerende feiten te leren over de relatie tussen mondhygiëne, mondgezondheid en het menselijk hart.

Geschiedenis / achtergrond:

Studies tonen aan dat het verband tussen een slechte mondgezondheid en de algehele gezondheid verder reikt dan hart- en vaatziekten. Parodontitis (voornamelijk indien veroorzaakt door infectie met de bacterie Porphyromonas gingivalis) is gerelateerd aan onderzoeken naar reumatoïde artritis. Een studie uit 2018 ontdekte ook een verband tussen deze bacterie en het risico op alvleesklierkanker.

De afhaalmaaltijd:

Een gezonde mond en een regime om dat zo te houden, zullen u helpen uw gebit te behouden, of de verbinding nu direct, indirect of toevallig is. Dat alleen al zou u moeten motiveren om van mondgezondheid een topprioriteit te maken. Misschien blijkt het andere voordelen te hebben, maar het meeste hangt nog in de lucht.

Hoe kunt u deze risico's vermijden?

Let op verder onderzoek naar de correlatie tussen mondgezondheid en algehele gezondheid. Blijf dus voorlopig poetsen met fluoridetandpasta, flossen en regelmatig naar uw tandarts gaan.

Laatste opmerking:

Ja, het is moeilijk te geloven dat een slechte mondhygiëne de oorzaak kan zijn van ernstige hartaandoeningen. Niet alleen hart, mondhygiëne en tandgezondheid zijn de hoofdoorzaak van verschillende andere ziekten. Mondgezondheid is algemene gezondheid. Dagelijkse mondhygiëne helpt u om voor altijd gezond te leven. Bezoek aan uw tandarts, eens in de zes maanden, helpt u bij het diagnosticeren van verborgen gebitsproblemen.

7 veelvoorkomende mondgezondheidsproblemen

Hormonale onevenwichtigheden bij vrouwen en de relatie met tandheelkundige zorg.