COVID-19 & Mondwater

Wat zijn de veelbelovende? gevolgen van het gebruik van mondwater tijdens COVID-19?

Volgens een internationaal team van onderzoekers kan COVID-19 via speeksel de longen van mensen binnendringen, waarbij het virus rechtstreeks van de mond naar de bloedbaan gaat, vooral als ze tandvleesaandoeningen hebben.

COVID-19-longziekte tast volgens de onderzoekers eerst de bloedvaten in de longen aan, in plaats van de luchtwegen, die ook ontdekten dat verhoogde niveaus van het virus in speeksel en parodontitis verband houden met een verhoogd risico op overlijden. Het risico dat het SARS-CoV-2-virus de longen aantast en ernstigere gevallen van tetanus veroorzaakt, neemt toe naarmate tandplak en parodontitis zich ophopen.

Volgens de onderzoekers zou deze bevinding een succesvolle mondzorg kunnen makenHet is mogelijk levensreddend en ze adviseren het publiek om eenvoudige maar effectieve dagelijkse maatregelen te nemen om de mondhygiëne te handhaven en factoren die bijdragen aan tandvleesaandoeningen, zoals opeenhoping van tandplak, tot een minimum te beperken.

In werkelijkheid unieke ingrediënten in sommige goedkope en gemakkelijk verkrijgbare mondwaterproducten zijn volgens de onderzoekers zeer effectief in het inactiveren van bacteriën.

Volgens de onderzoekers kan het gebruik van deze specifieke mondwaterproducten en andere basismaatregelen voor mondhygiëne het risico op overdracht van het COVID-19-virus naar de longen helpen verminderen en ernstige infecties helpen voorkomen. Na de eerste bevindingen van CT-scans van de longen van patiënten met COVID-19-longziekte door radioloog Dr. Graham Lloyd-Jones van het Salisbury District Hospital, werkten medische en tandheelkundige onderzoekers samen aan de voorgestelde toegangsroute naar de bloedbaan.

“Dit model zal ons helpen erachter te komen waarom sommige mensen de longziekte COVID-19 krijgen en anderen niet. Het kan ook de manier waarop we met het virus omgaan verbeteren door ons in staat te stellen goedkope of zelfs gratis deze te testeneraces voor het virus in de mond, mogelijk levens redden”, zegt co-auteur Iain Chapple, professor parodontologie aan de Universiteit van Birmingham.

“Gomziekte zorgt ervoor dat het tandvlees gaat lekken, waardoor bacteriën de bloedbaan kunnen bereiken. Eenvoudige stappen, inclusiefg zorgvuldig tandenpoetsen en interdentaal poetsen om de opeenhoping van tandplak te verminderen, evenals specifieke mondspoelingen en spoelen met zout water om tandvleesontsteking te verminderen, kunnen de concentratie van het virus in speeksel helpen verminderen en de ontwikkeling van longziekte en verminderen het risico op obstructieve longziekte.

Experts van het Salisbury District Hospital in het Verenigd Koninkrijk, de Universiteit van Birmingham in het Verenigd Koninkrijk en het Mouth-Body Research Institute in Los Angeles en Kaapstad, Zuid-Afrika, behoorden tot de onderzoekers. Hun nieuwe theorie is dat de mond dient als broedplaats voor het virus en dat elke onderbreking van de orale immuunafweer het voor het virus gemakkelijker maakt om de bloedbaan binnen te dringen.

Het virus zou reizen van bloedvaten in het tandvlees naar de hoor via nek- en borstaders, waar het zou worden geïnjecteerd in longslagaders en kleine bloedvaten in de longbasis en periferie.

“Verder onderzoek naar dit nieuwe model is dringend nodig, maar ondertussen regelmatige mondhygiëne en tandplakbeheerHet zal niet alleen de mondgezondheid en het welzijn verbeteren, maar kan ook levensreddend zijn in het geval van een pandemie”, zei Chapple.

LAATSTE OPMERKING:

De virale belasting van COVID-19 kan worden verminderd door het gebruik van mondwater van goede kwaliteit. Mondwater helpt ook om een ​​gezonde mondhygiëne te behouden en slechte mondgeur weg te houden! U wordt geadviseerd om direct na het tandenpoetsen mondwater te gebruiken om uw mond te spoelen.

Mondwater – Biedt het bescherming tegen COVID-19?

Mondwater – is het echt effectief voor het behoud van de mondgezondheid?